כשגיבורים עפים 2018 - אקשן, דרמה - היא סדרת טלוויזיה דרמה ישראלית - יוצר עומרי גבעון - כוכבים תומר קפונה, נינט טייב, מיכאל אלוני - ארבעה חברים, 11 שנים לאחר נפילה גדולה, מתאחדים במשימה אחרונה: למצוא את יעלי, אהובתו לשעבר של איש אחד ואחותו של אדם אחר.

“When Heroes Fly” (בשבילה גיבורים עפים) היא סדרת דרמה טלוויזיונית ישראלית ששודרה לראשונה בישראל על Keshet 12 במאי 2018. הסדרה נוצרה על ידי עמרי גבעון ומתבססת באופן חלקי על הרומן באותו שם של עמיר גוטפרונד. היא משתמשת בפלאשבקים כדי לחשב לתקופות זמן שונות.

באוקטובר 2018, נטפליקס רכשה את זכויות השידור הבינלאומיות לסדרה. Keshet הזמינה עונה שנייה. הסדרה גם הוסתפקה לגרסה באנגלית לשוק האמריקאי בשם “Echo 3” על ידי Apple TV+.

תקציר
ארבעה יזמי צה”ל ששירתו יחד במלחמת לבנון של 2006 נפגשים שוב למשימת הצלה בקולומביה, שם אחד מהם גר, כדי למצוא את יעלי (נינט טייב), אשה שנחשבה בעבר למתה בתאונת רכב לאחר המלחמה.

ארבעה ידידים, 11 שנה לאחר התפרקות קשה, חוזרים למשימה אחרונה: למצוא את יעלי, קשרתו הקודמת של אחד מהם ואחותו של אחר.

סרט נוער ודרמטי זה מתמקד בארבעה ידידים – ווטרנים צבאיים ישראלים – שחוזרים למשימה אחרונה ואישית עמוקה 11 שנה לאחר שהתפרקו בצורה מרה. הם נוסעים לקולומביה בחיפוש אחר יעלי – קשרתו הקודמת של אחד מהם ואחותו של אחר – שהום הוא הניחו שמתה. הסדרה בעברית, סיפור של חיאה, התגברות על שדות הדמונים האישיים כדי למצוא שלום, מבוססת על ספר באותו שם.

התרחשות על רקע סוחף ומעניין של הסדרה המרתקת הזו, הנרטבת עם פליטה מדהימה. באוקטובר 2018, נטפליקס רכשה את זכויות השידור הבינלאומיות לסדרה, מביאה אותה לקהל עולמי. הצלחת הסדרה גרמה ל-Keshet להזמין עונה שנייה מצפויה במיוחד, הבטיחה עוד התרסה ותחושת מתח.

לב הסיפור מסתובב סביב ארבעה ילדי צה”ל פוקדים משותפים, הקשורים זו לזו על ידי חוויותיהם המשותפות ממלחמת לבנון האינטנסיבית של שנת 2006. מאוחדים על ידי משימה מקוטעת עם פיקחים אישיים, החברים מתמצאים נגד פנים כשהם פוגשים במקום אחרי 11 שנה של נפרדות. התפרקותם המרה מושמת בצד כשהם יוצאים למשימה אחרונה ואישית מאוד, הוספת שכבות של מורכבות לקשריהם הכבדים.

נקודת המוקד של המשימה היא החיפוש אחר יעלי, אשר מופיעה בהופעה על ידי הטובלת נינט טייב. להתחלה הופסקו לה מידע מותה לאחר תאונת רכב שאחרי המלחמה, הופעתה של יעלי עוררה נסיעה לתוך יער הקולומביה. הסדרה עוברת הפך לא צפוי כשהחברים המתאחדים ניווטים דרך הטראין האטום והלא נימני, חוקרים אל תוך הצללים של אתר העבר שלהם ומתמודדים עם השדים שרדפו אותם למעלה מעשור.

האיחוד אינו רק על הצלתה של יעלי; זו חקירה נוגעת לידידות, לאמונה ולהשפעה העמוקה של המלחמה על הנפש האנושית. חיילי צה”ל יוצאים לקראת אתגרי החיים הקשים בקולומביה, הסדרה, המקורית בעברית, חוצה את גבולות השפה בטמעה האוניברסלית שלה באהבה, אובדן וגאולה. הסדרה מותאמת לגרסת אנגלית בשם “Echo 3” עבור Apple TV+, ומדגישה נוסחה העולמית, מבטיחה שהדרמה המרתקת תגיע לקהל רחב יותר.
לקראת רקע של נופים רצוניים וקרינות המלחמה הנשארות באוויר, הדרמה המרטיטה מתפשטת סיפור החוצה את הגבולות המקובלים של משימת ההצלה. היא הופכת לחקירה עמוקה של רוח האדם, הנבחנת על ידי מעבר הזמן, פצעי המלחמה, והמרדף האדיר אחרי סגירת המעגל.

עם הבטחה לעונה שנייה, יש לצופים לצפות בהתעצמות המתח כך שהדמויות יושקעו עמוק יותר בתעלומות שסובבות את יעלי ואת ההשפעות של העבר המשותף שלהם. הסדרה אינה מפתיעה רק בעלקווים המתוחזקים, אלא גם בצורתו העשירה של הדמויות המורכבות והקשרים הניצבים בפני זמן ומרחק. עם התפשטות המסע, “Echo 3” עומדת כעדות לכוחה של הידידות ולרוח האנושית שאינה מתנגדת בפני קושי.

באמצע תפירה מורכבת של חוטי המתח ודרמה אנושית, “Echo 3” מובילה את הצופים למסע מרגש שחוצה גבולות ושפות. הרכישה של זכויות השידור הבינלאומיות על ידי Netflix באוקטובר 2018 הציבה את הסדרה על הבמה הגלובלית, שטובלת בקהלים בסיפור אינטנסיבי ודמויות מרתקות. הצפיפות לעונה שנייה, שנדרכה על ידי Keshet, מבטיחה להרם את המתח לגבהים חדשים.

הסיפור המרכזי עוקב אחר האיחוד של ארבעה חיילי צה”ל ישראליים משוחררים, כל אחד נושא את משקל העברו ואת פצעי מלחמת לבנון של 2006. מאוחדים על ידי היסטוריה משותפת ומשימה להציל את יעלי, החברה השולפתת קרבה של אחד מהם והאחות של אחר, החברים נפטרים ממסעותיהם המורכבים. רקע הג’ונגל הקולומביאני מוסיף רמה של אי צפיוניות, שמשקפת את הרגשות מתונגדים והסודות הנסתרים שאת הדמויות נאבקות עימם.

העלילה המתפתחת מציגה לצופים את יעלי, האניגמטית, שמובילה נינט טייב. ההופעה שלה אחרי שנחשבה כמתה מחמיאה למסתורין, מזמינה שאלות על עברה והנסיבות שלקחו אליה. בעוד שהדמויות חוצות את הנופים הירוקים אך מסוכנים, הן לא רק פוגשות באתגרים חיצוניים, אלא גם מתמודדות עם השדים הפנימיים שרדפו אותם מאז המלחמה.

ההחלטה להתאים את הסדרה לגרסה באנגלית בשם “Echo 3” לערוץ Apple TV+ מדגישה את ערכי הידידות שלה ומרחיבה את תדהמתה. הסדרה הופכת לגשר, מחברת אודינאריים מכל השפות והתרבויות דרך החקירה שלה באהבה, נאמנות והשפעה נמשכת של המלחמה.

“Echo 3” חוצה את גבולות המסע להצלה המקובלים והופכת לחקירה מרגשת של המציאות האנושית. הדמויות, שמיוצגות באופן בליל על ידי אנסמבל הכולל עשרות שחקנים, נאבקות עם דילמות מוסריות, הקרבה אישית והמורכבות של ניווט ביחסים לאחר המלחמה. הסדרה איננה רק סרט מתח, אלא היא השתקפות מעמיקה על הרוח הבלתי נותפת של אדם הנתקל בקושי.

כאשר העונה השנייה צפה לקרוא ברקעה, צופים יכולים לצפות בהעמקת המיסתורין שסובב את יעלי והטורבולנטיות הרגשית של החברים שהתאחדו מחדש. הסדרה מתחילה לספק עוד מסתורין, הפתעות וגלויים, שמשמים את הצופים על קצה הכסאותיהם.

לסיכום, “Echo 3” מהווה עדות לכוחה של הסיפור המתפרסת מעבר לגבולות השפה והתרבות. ערכים אוניברסליים, בשילוב עם הופעות המגנטיות של השחקנים, הופכים אותה לסדרת דרמה בינלאומית מבולטת. בעת שהצופים חוקרים את עולמם הירוק והאינטריגנטי של “Echo 3,” הם מתחילים במסע המהווה גם תחושת הרפתקאות וגם ניסיון עמוק להבין את הקרבות האנושיים.

בעוד ש”כאשר גיבורים עפים,” סדרת דרמה ישראלית מרתקת, מתפשטת סיפורה של חברות, גאולה והשפעות המזיקות שאחרי מלחמה משך מרץ ומרתקת את הצופים. הסדרה, המתארת את חיי חיילי צה”ל שמתקיימים במסע סכנה למען מצילת חבר מאבוד, נושקת את החוטים של טראומה וקמרדריה נגד רקעו של יער קולומביה. עם רכישת זכויות השידור הבינלאומיות של Netflix, הסדרה הישראלית זכתה לתשומת לב עולמית, וזימון לעונה שנייה הובטח. כשהצופים נכנסים לתיאום נפשי הסיפור, הם נתקלים בהפתעות בלתי צפויות, שחוקרות את הרמות המורכבות של קשרי אחרי המלחמה. השפה העברית של הדרמה חוצה גבולות לאומיים, והסדרה מזרימה ומחזיקה בדיונים עולמיים על עקבות הצללים של סכסוך. “כאשר גיבורים עפים” מזמינה את הצופים לחשוב על נושאים של נאמנות, הקרבה והרוח הבלתי נוכתפת שזורחת כאשר גיבורים עומדים לפני צלליהם.

Skip to content