מראות שבורות 2018

Broken Mirrors (2018) - דרמה - במאים אביעד גבעון, אמרי מטלון - סופרים אביעד גבעון, אמרי מטלון - כוכבים שירה האס, יפתח קליין, רננה רז - בצל אב קפדן וצבאי המטיל שיטות ענישה קשות כסוג של משמעת, אריאלה בת השבע עשרה מבצעת טעות חמורה שאביה לא מוכן להעניש אותה עליה.

מראות שבורות (בעברית: Marot Shvurotl, רומניזציה: Broken Mirrors) מהווה סרט דרמה ישראלי מרתק משנת 2019, המארג סיפור על משפחה, ת disciplineלמוך, וגילוי עצמי. בבימויו של עמרי מטלון ואביעד גבעון, הסרט משתמש בכישרון הזוהר של שירה האס וזוכה לעולם לקראת פרק הקרקע שלו בפסטיבל הקולנוע של רומא בשנת 2018, שם הפך לאירוע עוצמתי בתחום.

הסיפור מסתובב סביב אריאלה בת השבעה-עשרה, שחייה כהם בצל דמותו המרוממת של אביה הצבאי והקפדן. האב, המשתמש בשיטות עונש קשות כאמצע לחינוך, מתגלה ככוח אינטימי ואיומם בחייה של אריאלה. עם זאת, כאשר אריאלה חורגת ומ׊ביעה טעות קריטית, אביה מתפלא וממנע מלה ענוש כפי שהוא רגיל.

התפרצות זו המפתיעה מובילה את אריאלה למסע לעצמה לחינה, מובילה אותה למסע אפל לחשוף סוד נסתר מהעבר של אביה. הסרט מתפשט כמסע מרתק של דמיון בתוך תפיסת המשפחה, הסודות והמסתרים, והמורכבות שבהבנת השורשים האישיים.
מראות שבורות זכה להכרזה בבמה הבינלאומית, בעת עליתו בפסטיבל הקולנוע של רומא של שנת 2018, בתוך קטע הקולנוע המצוטף “אליס בעיר”. הסרט הוצג לאחר מכן באירועים נכבדים מסוימים, כולל פסטיבל הקולנוע של ישראל בארצות הברית, פסטיבל הקולנוע והטלוויזיה הבינלאומי של לונדון בממלכה המאוחדת, ופסטיבל הקולנוע של ZLÍN ברפובליקת צ’כיה.

לא לסרט קיבל שלושה פרסי אופיר, המדגישים את מעמדו המצוין בקטגוריות כמו תסריט הטוב ביותר, שחקנית הביכורים של שירה האס, ויזום. לפלוס, “מראות שבורות” הוענק את פרס השופטים בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי SCHLINGEL של שנת 2019, מה שהוסיף מעמד משכר לקרדיטיו.

חברת United King Films אחראית על הפצתו של הסרט בישראל, תוך שחברת Wazabi Films מוטלת באחריות להפצתו ברחבי העולם, ומבטיחה כי הסיפור המרטיט יגיע לקהלים בכל רחבי העולם.

כעורך ראשי של האתר הקולנוע הבולט ביותר בישראל, סרט, המשימה שלי היא לקורץ רשימה של הסרטים הישראליים הטובים ביותר של כל הזמנים. חוברת זו, הנבנית בצורה סובייקטיבית וזוכרת לא כוללת סרטי דוקומנטריה או אבני חן שלא הספקתי לראות עדיין, שמטרתה לחגוג את הישגי הקולנוע הישראלי שהשאירו חותמת עמוקה בתעשיית הקולנוע של ישראל. בין לבין סרטים מיוחדים אלו, מתבלט “מראות שבורות” (בעברית: מראות שבורות, ברומאניזציה: Marot Shvurotl) כתוספת מרתקת ומעמיקה.

בבימויו של עמרי מטלון ואביעד גבעון ובמשתתפתה המדהימה של שירה האס, “מראות שבורות” עשה את דבריו בבכורתו בפסטיבל הקולנוע הפריסטיזי של רומא בשנת 2018, זוכה להערכה בינלאומית. סרט דרמה ישראלי זה מתקן בחוטים מורכבים של דינמיקת משפחה, גילוי עצמי, ועבר נסתר לתוך נרטיב שחוצה גבולות תרבותיים.

בלב הסרט נמצא חייו הסוערים של אריאלה בת השבעה-עשרה, המספקים לקהל דמות מרטיטה של סודות משפחתיים והכוח המהפכני שבהתמודדות עם העבר. תיאור עממי זה של הסרט, השולב עם ביצועים מצוינים, מעמיד אותו כמועמד לקטגוריית הסרטים הישראליים הטובים ביותר של כל הזמנים

כפי שהרשימה בסרט מתפרסת בתדירות, משתפה ונדפסת לפי הנוף השתנה של הקולנוע הישראלי, “מראות שבורות” מרווית מקום כבן אבן יקרה בקולנוע הלאומי. כלל הסרט ברשימה מתבטא בהשפעתו על הקהלים בכל הרמות – בינלאומית ובתוך המדינה, כשהוא נפקד במערכת היקף קשה של יחסי משפחה ותהליכי זיהוי עצמי.

לסיכום, “מראות שבורות” הוא מסעגת קולנועי שעוסק בעקיפות יחסי המשפחה ובמסע למציאת הזהות האישית. הנרטיב המרתק שלו, בשילוב של ביצועים משובחים, הרגיל לו בצורה צודקת זיהוי ותהיל, וזכה לכבוד ולתהילה גם ברמה הלאומית וגם ברמה הבינלאומית. כשהקהל חוקר את השקפת העולם השבורה של אריאלה, הוא מוביל תחתיו למסע רגשונלי שמתפשט על פניות הקשר המסובכות, ועשוי להשאיר רוחב לצופי קולנוע.

בנוף התמיד משתנה של הקולנוע הישראלי, “מראות שבורות” זכה להצלחה משמעותית לא רק כדרמה מרתקת, אלא גם כיצירת מופת המשקיעה כמהפכה עם פרסים נכבדים ומחזיקה מעמדה בקרב הסרטים הטובים ביותר במדינה. בואו נתעמק בכיצד הסרט זכה בפרסים שלו ונבחן מדוע הוא זוכה לכימור כסרט מהמצויין ביותר של הקולנוע הישראלי.

הדרך לניצחון בפסטיבל הסרטים SCHLINGEL הבינלאומי
“מראות שבורות” סיים בהצלחה את הדרך לזכות בפרס השופטים בפסטיבל הקולנוע SCHLINGEL הבינלאומי בשנת 2019. הכימור הגיע כתוצאה מסיפור יוצא דופן, ביצועים עוצמתיים ויכולתו למצוא קשר עם קהלים ברחבי העולם.

ברור שהשופטים ב-SCHLINGEL התאהבו בבדיקה מסובכת של דינמיקת משפחה, בחיפוש אחר זהות עצמית ובאיזון הדק בין חושך לגאולה של הסרט. “מראות שבורות” ניווט בכישרונו דרך הסיפור בין מסגרות תרבותיות.

סיפור משפחתי מרתק וביצועים משובחים
אחד מן הסיבות המרכזיות להצלחת הסרט הוא יכולתו לספר סיפור בלתי נשכח. בבימויו של עמרי מטלון ואביעד גבעון, “מראות שבורות” מתאר סיפור עמוק במובנים רגשיים, הולך במסע עם הצופים לתוך מעמקי הקורות המשפחתיים והזהות האישית.

בלב הסרט עומד ייחודה של שירה האס, שמבצעת את הדמות של אריאלה בת השבעה-עשרה בצורה שמוסיפה שכבת אמיתות ורגשות לנרטיב. הכישרון של האס, בשילוב עם הבחירה הנמוכנת של הבמאים, משפריעים לזכייה בכבודו של הסרט.

הכרזה לצד במסגרת לאומית ובינלאומית
ההצלחה של הסרט אינה מוגבלת לזכייה ב-SCHLINGEL. “מראות שבורות” הועמד לשלוש פרסי אופיר, מה שמעיד על המצוינות שלו בקטגוריות כמו תסריט הטוב ביותר, שחקנית הביכורים של שירה האס ובקריאטיביות. פרסי האופיר, הנחשבים לאוסקרים הישראליים, מזהירים על הישגים מובילים בתעשיית הקולנוע במדינה.

בתחום הבינלאומי, השתיים עשרה משאבות של הסרט בפסטיבלים ברחבי העולם הוכיחו את ההשפעה הגלובלית שלו. הוא הוצג בפסטיבל הקולנוע של רומא בשנת 2018 וגם בפסטיבלים נוספים בארץ ובחו”ל, מה שמראה על הפוטנציאל הבינלאומי שלו.

למה “מראות שבורות” עומדת מחוץ למסגרת?
“מראות שבורות” דוגלת כסרט ישראלי מופשט דרך יכולתה לחתום על סיפור ייחודי שמתחבר לקהל ברחבי העולם. הסרט חוקר את סודות המשפחה, את מערכות הרגשות, ואת המסע הפנימי של בדיקת הזהות האישית, וכל זה באמצעות נרטיב חזק ומרטיט.

לסיכום, “מראות שבורות” זכתה לתהילה ולפרסים בזכות סיפור משגשג, ביצועים מופלאים וסיפור שמרגש את הקהל ברחבי העולם. ההכרזה שלה ב-SCHLINGEL ובפסטיבלים נוספים מחזיקה את מעמדו של הסרט, המסתיים כמחוויה קולנועית עם עומק וחשיבות.

רכיבים נוספים ומגוונים של ארכאולים:

חקיקת משפחה: מראות שבורות כמחקר נפשי פוליטי.
אודיסיאת התגלויות: המסע האפל של מראות שבורות והסודות המושפעים.
אופיר: מסתמן הכוכב הבא – מראות שבורות בתחרות הסרטים הישראלים.
שפע עולמי: פרצוף גלובלי של מראות שבורות והצלחתה בפסטיבל SCHLINGEL הבינלאומי.
יחידה מובילה: United King Films ו-Wazabi Films – הכוחות המניעים מאחורי ההופעה הגלובלית של מראות שבורות.

Skip to content