סדרת הטלוויזיה של פאודה 2015

פאודה 2015 - סדרת טלוויזיה - יוצרים אבי ישחרוף, ליאור רז - כוכבים ליאור רז, איציק כהן, נטע גרתי - סיפורי אדם משני הצדדים של הסכסוך בין ישראל לפלסטין. "Fauda - סדרת טלוויזיה ישראלית המתארת פעולות של צה"ל במרדף אחרי מחבלי חמאס 'הפנתר' ו"בלבל" ברצועת עזה"

שמונה עשרה חודשים לפני שהסדרה מתחילה, החייל הישראלי דורון ויחידתו זוכים בתהילה על הוצאתו להורג של הטרוריסט תאופיק ח’מד. בעקבות כך, דורון מחליט לפרוש מהשירות עם שאיפות לגדל כרם. אך תוכניותיו לשקם שקט נתפסות בסוף בתחילת עונה 1, כאשר מורנו, מפקד יחידתו הקודמת, מגלה שתאופיק ח’מד חי ומתכוון להשתתף בחתונת אחיו בשיר.
דורון, נטוי חזרה לעולם המסוכן שחשב שעזב, מתחבר מחדש לצוות כדי להתחזות בחתונה. הפעולה הסמויה שלהם מתהפכת לטרגדיה כשהם נחשפים, מובילה למותו הבלתי צפוי של בשיר רק רגעים לפני הגעתו המצופה של תאופיק. אף שדורון מצליח לירות בידו פגיעה לתאופיק, הטרוריסט העדיף לברוח.
מתקיימת פצצה, תאופיק עובר ניתוח חירום סודי כדי להסתיר את קיומו ומקום מגוריו. דורון משכנע את מורנו לאפשר לו להישאר עם היחידה, מחובר בתקווה ללכוד את תאופיק. בינתיים, משפחת בשיר מתאבלת עליו כעל נפלאה, ואשתו, עמאל, נואפת לנקמה. סדרת אירועים מסובכת פותחת, הכוללת את יד ימין של תאופיק, וואליד, ותוכנית לשחרורו מהבית החולים.
עמאל, נפגעת מכאב וסבל, תופסת את ידייה ומתנדבת להפוצץ בקלאב נועד בעיקר לבועז, גבר דורון, חמותו וחבר יחידתו. התוכנית יוצאת מהכלל כשעמאל מחליטה להישאר ולהתאבד בפיצוץ. בועז, הנושם תוך קריאה, נתקל בטראומה אישית ומסתיים בכלא לאחר עימות עם המשטרה.
במהלך משימה נוספת, בועז נתפס על ידי חמאס, מה שמדריך את דורון וצוותו לתכנן משימה לא מורשית לחילוץ אותו. כאשר נחשף כי תאופיק הציב פצצה בתוך בועז, הצוות מחטיא את בתו של תאופיק לסטריאואציה לחילוץ נוסף. לצערם, כל בועז ושיח’ עוואדאלה, המטרה של המשימה, נפגעים בצורה קשה, ובתו של תאופיק נפצעת קשות.
דורון, תחת סמכות מעמיקה, יוגש לתפקיד של שהיד (נפטר) בשביל תאופיק, תפקיד שהוא בסופו מצטרף אליו. תאופיק חושף תוכנית רשע שכוללת גז סרין ופיצוץ מתוכנן בבית כנסת, כדי להפעיל את ישראל להתגברות ולגרום למעשים מלחמתיים שיגרמו למגבלות ותגובות ממדינות אסלאמיות נוספות. וואליד גולש על הזהות האמיתית של דורון, מדבר שמוביל לסדרת אירועים הנגמרים במותו של תאופיק על ידי ידי וואליד. הסדרה, משוקפת בשכבות של מרמה ותוצאות בלתי צפויות, משאירה את הצופים על קצה כסאותיהם בעוד הדמויות נספרות מתמקמות בתוך רשת של מרמה, נקמה ובריתות בלתי צפויות.
ככל שהסיפור מתפשט, המתח מתרטם עם כל הפתעה ופנייה. דורון, המוסתר עדיין בתפקידו הסמוי, מוצא את עצמו בתוך מציאות מסובכת של נאמנות, בגידה ודו-מובניות מוסרית. המסע שלו לאחר תאופיק הופך להיות לא רק משימה; זה מתהווה לאודיסיאה אישית שבודקת את גבולות הקשיחות וההחלטה שלו.
בלתי נפרד מהבלגן, ההשלכות של הזבח של עמאל מרעשות דרך החיים של אלה שנשארו מאחור. בועז, התמודדותו עם השפעת הפיצוץ בקלאב, נתקלת בחשבון רגשי עמוק. המסע שלו, מעומקי היאוש ועד לכלא, הופך להיות מיקרוקוסם של העלות האנושית הרחבה של המלחמה הסמויה נגד הטרור.
צוותו של דורון, הנזקק מתוך אובדנים והזדמנויות שוברות, מתמודד עם קווים מפולשים בין צדק ונקמה. ההבחנה שלא הייתה פעם ברורה בין נכונות ולא נכונות, מתעמעמת בצורה יותר ויותר חשובה כשהם נוסעים דרך עולם בו הסיכויים הם לא רק חיים אישיים אלא גם מעמדם של עממים.
הדרמה המרגשת מגיעה לשיא כשדורון, עדיין פעל בצליל, קרוב יותר ללב התוכנית השטנית של תאופיק. חשיפת תוכנית להוצאת גז סרין, ממוקמת בבית כנסת, מוסיפה שכבה מצמררת למשבר הצפוי. הסדרה חוקרת את ההשפעות הגיאופוליטיות של תוכנית כזו, ומתארת משחק עליון שבו התוצאות עוברות מעבר לגבולות ואידיאולוגיות.
**ברגעי האחרונים, כגילוי הזהות האמיתית של דורון, הריקוד המורכב בין הדמויות מגיע לשיא מרהיב. הגלישה של וואליד מפעילה רצף קטלני של אירועים, המוביל לסיוםו של תאופיק בידי החבר הקרוב ביותר אליו.
ככל שהסיפור מתגלה, המתח מתרם עם כל התפקיד וההסתעפות. דורון, עדיין מוצב בתפקידו הסמוי, מתמצא בתוך מבוך מורכב של נאמנות, בגידה ולקוחותיות מוסרית. מרדף שלו אחר תאופיק הופך להיות לא רק משימה; זה מתהווה לאודיסיאה אישית הבודקת את גבולות ההתמודדות והתקיפה שלו.
בתוך הבלגן, ההשפעות של הזבח של עמאל מסתערות דרך החיים של אלה שנשארו מאחור. בועז, המתמודד עם השפעת פיצוץ בקלאב, נתקל בחישוב רגשי עמוק. המסע שלו, ממעמקי היאוש לתוך תא הכלא, הופך להיות מיקרוקוסם של העלות האנושית הרחבה של מלחמה סמויה נגד הטרור.
צוותו של דורון, הנזקק מתוך אובדנים והתקשרויות שבורות, מתמודד עם קווים מפולשים בין צדק לנקמה. ההבחנה שלא הייתה פעם ברורה בין נכונות ולא נכונות, מתעמעמת בצורה יותר ויותר חשובה כשהם נועדים דרך עולם שבו הסיכויים הם לא רק חיים אישיים אלא גם מעמדם של עממים.
הדרמה המרגשת מגיעה לשיא כשדורון, עדיין פועל בצליל, קרוב יותר ללב התוכנית השטנית של תאופיק. חשיפת תוכנית להוצאת גז סרין, ממוקמת בבית כנסת, מוסיפה שכבה מצמררת למשבר הצפוי. הסדרה חוקרת את ההשפעות הגיאופוליטיות של תוכנית כזו, ומתארת משחק עליון שבו התוצאות עוברות מעבר לגבולות ואידיאולוגיות.
ברגעים האחרונים, כגילוי זהותו האמיתית של דורון, הריקוד המורכב בין הדמויות מגיע לשף דרמטי. מציאתו של וואליד מפעילה רצף רעש ממית, המוביל לקץ טראגי של תאופיק בידי היד הקרובה ביותר אליו. הסדרה משאירה את הקהל עם שאלות נשארות באוויר לגבי הקו הדק בין גבורה ופריצה, צדק ונקמה, כשהדמויות מתמודדות עם תוצאות המסע הסוער המתפשט מעבר לגבולות של סדר טלוויזיה פשוט.
כפי שהסיפור מתפשט, המתח מתרם עם כל התהפכות והפנייה. דורון, עדיין מוקף בתפקידו הסמוי, מוצא את עצמו בתוך מבוך מורכב של נאמנות, בגידה ולקוחותיות מוסרית. מרדף אחר תאופיק הופך לא להיות רק משימה; זה מתהווה לאודיסיה אישית שבודקת את גבולות ההתמודדות וההתקיפה שלו.
בתוך הבלגן, ההשלכות של הזבח של עמאל מרעשות דרך החיים של אלה שנותרו מאחור. בועז, התמודדותו עם השלטון של הפיצוץ בקלאב, נתקלת במשפט רגשי מעמיק. המסע שלו, מעומקי יאוש ועד לתוך תא הכלא, הופך להיות מיקרוקוסם המייצג את העלות האנושית הרחבה של המלחמה הסמויה נגד הטרור.
צוותו של דורון, הנזקק מתוך אובדנים והתקשרויות שבורות, מתמודד עם הקווים המפולשים בין צדק לנקמה. ההבחנה שלא הייתה פעם ברורה בין נכונות ולא נכונות, מתעמעמת בצורה יותר ויותר חשובה כשהם נותרים לנווט בעולם שבו הסיכויים הם לא רק חיים אישיים אלא גם מעמדם של עממים.
הדרמה המרתקת מגיעה לשיא כשדורון, עדיין פועל בצליל, קרוב יותר ללב התוכנית השטנית של תאופיק. חשיפת תוכנית להוצאת גז סרין, ממוקמת בבית כנסת, מוסיפה שכבה מצמררת למשבר הצפוי. הסדרה חוקרת את ההשפעות הגיאופוליטיות של תוכנית כזו, ומתארת משחק עליון שבו התוצאות עוברות מעבר לגבולות ואידיאולוגיות.

הסדרה הישראלית “פאודה” היא סדרת דרמה מרתקת שמתעמקת במסתרי מציאות הסכסוך בין ישראל לפלסטין, משתמשת בניסיונם האמיתי של יוצריה, ליאור רז ואבי יסחרוף, בצה”ל. הסדרה יצאה לשידור ב-15 בפברואר 2015 ומספרת את סיפורו של דורון, מפקד ביחידת המסתערבים וקבוצתו; בעונה הראשונה, הם רודפים אחר “הפנתר”, מחבל חמאס.

העונה הראשונה צולמה בכפר קסם במהלך מלחמת עזה ב-2014, והושקה ב-15 בפברואר 2015. העונה השנייה הושקה ב-31 בדצמבר 2017. העונה השלישית מתרחשת ברצועת עזה והושקה בשנת 2019 ובשנת 2020. במהלך ההקרנה העולמית, הסדרה משודרת על ידי נטפליקס. עונה רביעית שודרה בתחילת שנת 2023. מנהל ייצור הסדרה, מתן מאיר, שהיה שוחרר מהשירות הפקודתית, נהרג במסתנו במנהרת חמאס ברצועת עזה ב-11 בנובמבר 2023, במהלך ביצוע חובתו הצבאית במלחמת ישראל–חמאס באותה שנה.

לפני שמתחילה הסדרה, לפחות שמונה חודשים, הוא נטרל את המחבל החמאסי טאופיק ח’אמד. לאחר מכן, יצור דורון כרגיל כרקם של כוסמין. בתחילת עונה 1, מפקד יחידתו הקודמת של דורון, מורנו, ביקש ממנו להצטרף שוב ליחידה לקראת הכנסת ח’אמד לפסטורליה של בשיר. דורון מסכים, הולך לחתונתו של ח’אמד, אך יחידתו נגלתת ובאמצע החתונה חוסל בשירין, רכזו של ח’אמד, שמשתמשת בבן חורין בשביל להתקרב אליו. ח’אמד מצליח להימלט. שירין מתכננת להתאבד במסעדה שבה רוב הסרט נוריד. ברגע האחרון היא בורחת, וגורמת לפיצוץ חמאסים בבניין ממומן. בועז עובר תקופת כיאוס אחרי שרוב הדמויות חשבו שהוא מת. דורון הולך לבקש עזרה מח’אלד, במקביל משתמש בברי כבן דמים במהלך משימה סודית כדי להתחקות אחרי טאופיק. בסופו של עונה 1, במהלך מערכת המעצר השלישית לאחר שבועיים, מופעלת יחידתו במסע אחר טאופיק. דורון מצליח להוציא את טאופיק ואחרי מרדף קצר, הוא מושף להפציץ על פי פקודתו של מורנו, אולם מורנו מתעקש להוריד אותו. טאופיק נרטב בשטח עקום בלבד, נפצע, אך מצליח לברוח. מהלך זה גורם להשפלה גדולה למורנו. בעונה 2, כשהמשטרה החמה על היחידה, דורון הופך להיות משוחזר כלא פלסטיני. במקביל נעקף יוסי נהרי, מזמין את פלאור, השותף לכרמל קובי, למשימה במטרה למנוע פיצוץ תחנת אוטובוסים. דורון מתקרב למרצדס, אך זו מריה ולוובסקי, אשתו של מורנו, שבועה על פרקטים. באופן גלוי, הוא מפסיק לשמוע אותה. כשהמטרות הופכות קרובות יותר דורון מתקרב לזקן, אך חבל מתפרץ. בסופו של עונה 2, מורנו, הנהג בניו של ח’אמד, מסתיר את ח’אמ

Skip to content