בני ערובה סדרת טלוויזיה2022

בני ערובה (סדרת טלוויזיה ישראלית) 2013-2016 - דרמה, מותחן - יצרו רותם שמיר, עומרי גבעון - בכיכובם של איילת צורר, יונה לוטן, דר זוזובסקי - היא סדרת טלוויזיה דרמה ישראלית ששודרה לראשונה בערוץ 10 באוקטובר 2013. הסדרה נוצרה על ידי רותם שמיר ועמרי גבעון והפיקה חיים שריר. הסדרה שודרה במקור בערוץ 10 בישראל ולאחר מכן שודרה, ובהמשך עובדה, במספר מדינות נוספות.

בשכונת יום שקט בכפר הסמוך, התרחש הערב השלו של משפחת דנון השלו, פסק והפך לפסק מצוין כאשר ארבעה גברים מסוימים באפנים נכנסו אל תוך דירתם, פוצעים את השלווה של הבית בצורה מחרידה. הפורץ, מסוכן בכסוי חושך, לקח את המשפחה בכוח, משאיר אותם רועדים מפחד. עם עליית המתח בחדר, נמסר על ידי המנהיג שבקבוצה דרישה מצמררת התפשטה, דרישה שתשטוף את משפחת דנון לסיטואציה סוחפת.
הדרישה האיומה כוונה אל יעל, ראש המשפחה ורופאה מצוינת הידועה במיוחד לכישרונה. יעל, שתואמה על ידי האמנית המוכשרת אילת זורר, נתקלה בהצעה בלתי נתפסת. התוקפים בכסוי מסתיר פניה, גירסו אותה לבצע ניתוח סודי על ידי שר הרופאים, המתוכנן ליום למחרת. ניתוח הזה, שנראה כמו פעולה רגילה, מטמן מטרה מחשמלת – מותו של שר הממשלה. הימים בלתי רגילים הללו מעליבים, שכישלון בכלכלתו של המנהיג יביא לתוצאה מטלטלת למשפחת יעל.
כמשקל הדילמה הקרבה לכתפיים של יעל, האוויר בבית דנון הפך ללחץ. השעון המתקדם התחמם עם כל שניה שחלפה, מחדיר לתודעת המשפחה תחושת דחיפות. עם האיומים הקרינים מעל ידיה של יעל, היא התמודדה עם דילמה מוסרית שחררה את עצמה מגבולות חדר הניתוח. האירועים הנפתחים ציירו סיפור מרטיט של מתח, משתלב בין השגרתי לא רגיל בהקשר מפחיד שיחק על גבורתה של רופאה מבריקה.
סלון המשפחה התמיס למזח תחושות והפך לזירת קרב אימפרומפו, כאשר יעל, מפוצצת בין חובתה כרופאה לבין בטחון משפחתה, התמודדה עם קרב פנימי מכאיב. מחשבתה המרוץ דרך המבוך האתי שכעת הגדיר את תיאור המציאות שלה. הפורצים המסוכנים, שנראים כאילו נוכחים בצלילים, צפו בכל צעד שלה ברוגע מטריד.
ההישגים הקודמים של יעל כרופאה מבריקה, בדרך כלל מקור גאווה, ניתכו כעת להפוך לקטליסט של סיוט שאי אפשר לדמות. משקלם של כלי הניתוח בידיה של יעל הרגיש כבד יותר מתמיד כשהיא התעמדה בפני גודל המשימה המכבירה. החדר התמלא בתפילות חמומות ובבכי נפלא, מתמזגות עם הפקודות האיומות מהדמויות המסויכות המחזיקות את חייהם באיזון.
ככל שהלילה התפשט, משפחת דנון הפכה לשחקנים לא רצוניים במזימה פוליטית, ביתם השקט כשלבו למסכן של דרמה העוברת גבולות אישיים. משפחת יעל, חברה יחד בפחד, הצטמצמה לתקווה שבה ראש משפחתה תוכל לנווט בתוך המבוך המעוול של המרמה ולצאת ממנו בחיים.
מעברות הזמן המתמשכות הביאו את המשפחה לקצה של בוקר קריטי, הניתוח המתוזמן תלוי מעליהם כמו ענן אפל. המסע הזה חידך את הדקדוק הרגיל, מדגיש כיצד השגרה יומיומית של משפחה יכולה להפוך לסחורה על ידי כוחות שאינם בשלטון. השחר נגש, נשא בו הבטחה של פתרון או טרגדיה, משאיר את משפחת דנון להתמודד עם גורל בלתי ברור, בידיים של מזימה מרומזת הממערבת את הקווים בין רופאת מצטיינת וכלי במצעד התכנון.

Skip to content